Wniosek o ogłoszenie aktów w Dzienniku Urzędowym

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Wysyłka wniosków >

Wniosek o ogłoszenie aktów w Dzienniku Urzędowym

W celu wysyłki wniosku do Urzędu Wojewódzkiego w sprawie ogłoszenie aktów, należy przejść do sekcji Nowy Wniosek i wybrać formularz Wniosek o ogłoszenie aktów w Dzienniku Urzędowym Województwa (pliki ZIPX / ZIP).

 

clip0092

 

Wyświetlony zostanie formularz wniosku, w którym uzupełniamy:

1.znak sprawy,

2.datę wniosku – domyślnie wyświetlana jest aktualna data, po kliknięciu na nią, wyświetlany jest kalendarz z możliwością zmiany,

3.funkcję podpisującego - dane są automatycznie pobierane z profilu użytkownika ale możemy je zmodyfikować bezpośrednio na formularzu. 

 

Odbiorca wniosku uzupełniany jest na podstawie danych zapisanych w profilu instytucji. W celu wskazania innego odbiorcy, klikamy na Zmień.

Imię i nazwisko osoby składającej wniosek pobierane jest z certyfikatu podpisującego.

 

clip0014

 

Dodawanie plików do wniosku

Pliki do wniosku możemy dodać na dwa sposoby: 

1.Poprzez przeciągnięcie plików – w tym celu „przeciągamy” plik zipx do odpowiedniego pola formularza i upuszczamy go w tym miejscu,

 

clip0015

 

2.Poprzez wybranie plików z dysku – po kliknięciu na Wybierz z dysku, wyświetlone zostanie standardowe okno przeglądania zasobów komputera, wskazujemy odpowiedni plik i klikamy na Otwórz.

 

clip0079

 

Po dodaniu pliku, jego metadane zostaną pobrane bezpośrednio z pliku XML i wczytane na formularz. 

 

clip0017

 

Do wniosku możemy dołączyć dowolną ilość aktów. Kolejne dokumenty dodajemy w analogiczny sposób jak pierwszy akt.

 

clip0018

 

Zapis wniosku w Korespondencji roboczej

W każdym momencie tworzenia wniosku możemy zapisać go w kopiach roboczych. Zapisywanie może okazać się potrzebne gdy:

1.do wypełnianego wniosku zechcemy powrócić później i uzupełnić o dodatkowe dane (dodać kolejne akty), 

2.podpisać i wysłać wniosek z innego komputera niż ten, na którym go utworzyliśmy.

W celu zapisania tworzonego wniosek, należy wybrać Zapisz.

 

clip0019

 

Wyświetlony zostanie widok Korespondencji roboczej, gdzie został zapisany nasz wniosek.

 

clip0020

 

Podpis wniosku i jego wysyłka

Po dodaniu wszystkich aktów, które chcemy przekazać we wniosku, wybieramy opcję Podpisz i wyślij.

 

clip0021

 

Wyświetlony zostanie podgląd wniosku. Po sprawdzeniu jego treści możemy przystąpić do podpisu – wybieramy opcję Podpisz wniosek

 

clip0022

 

Wyświetlona zostanie lista wszystkich dostępnych podpisów. Wskazujemy odpowiedni certyfikat i klikamy na Podpisz.

 

clip0023

 

Po wprowadzeniu poprawnego numeru PIN, wniosek zostanie podpisany i przesłany do adresata.

 

clip0024

 

Po zamknięciu komunikatu o wysyłce wniosku, w lewym, górnym rogu dostępna będzie możliwość pobrania pliku PDF wniosku oraz ZIP z wysłanymi plikami.

 

clip0025

 

Po poprawnej wysyłce, na adres e-mail użytkownika wysyłającego wniosek oraz adresy osób wskazanych na liście mailowej, zostanie przesłane Urzędowe Poświadczenie Odbioru wystawione przez system eDziennik, informujące o poprawnym przyjęciu aktów do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym.

Wszystkie wysłane wnioski znajdują się w Korespondencji wychodzącej. W kolumnie Status doręczenia wyświetlana jest informacja o odebraniu wniosku przez Redakcję Dziennika oraz istnieje możliwość pobrania pliku PDF wniosku. Po kliknięciu na wniosek, zostanie wyświetlona jego treść.

 

clip0026